Hokuszai (Kacusika Hokuszai, nyugaton Katsushika Hokusai) (1760 – 1849) japán képzőművész, fametsző, festő. Hetven éves pályafutása során 4...

Kitekintő: Hokuszai

hétfő, március 22, 2010 rezkarcfitness 0 Comments

Hokuszai (Kacusika Hokuszai, nyugaton Katsushika Hokusai) (1760 – 1849) japán képzőművész, fametsző, festő.
Hetven éves pályafutása során 40 000 körüli rajzot, metszetet és festményt készített, ennek ellenére szinte nyomorban élt.
Hetvenötévesen a Fudzsi hegy száz látképe c. könyvének előszavában így ír önmagáról:

"Hatesztendős korom óta megszállottan rajzolom a dolgok formáit. Mire betöltöttem az ötvenet, nagyszámú képet alkottam, de amíg hetven nem lettem, semmi érdemlegeset sem hoztam létre. Hetvenéves fejjel végre kezdtem megérteni az állatok, madarak, fák, füvek, halak és rovarok igazi természetét. Mire elérem a nyolcvanat, előrehaladok valamicskét, kilencvennél eljutok a dolgok mély értelméig, száznál már csodálatos lesz a munkám, száztíznél pedig minden pont és vonal életre kel."

A kanagavai nagy hullám alatt, 1831 k.
fametszet
248 × 371 mm


Ejiri Suruga tartományban, 1826-33
fametszet
280 × 254 mm


Vázlat a Mitsui boltról a Suruga utcában a Edo korszakban, 1826-33
fametszet
367 × 243 mm


Naplemente a Ryogoku hídon keresztül a Sumida folyó partjáról, 1830
fametszet
375 × 255 mm


Ushibori a Hitachi tartományban, 1830 k.
fametszet
248 × 381 mm


Köszönet a képekért: WikiMedia

0 megjegyzés: