Gacs Gábor Munkácsy-díjas magyar grafikus. Nagy formai gazdagsággal kezelte a rézlemezt, nemcsak vonal-, hanem foltmaratással és kitakaráss...

Gacs Gábor

szerda, december 29, 2010 rezkarcfitness 0 Comments

Gacs Gábor Munkácsy-díjas magyar grafikus. Nagy formai gazdagsággal kezelte a rézlemezt, nemcsak vonal-, hanem foltmaratással és kitakarással, pozitív és negatív tónusokkal egyaránt rajzolva. Az elsők között volt a magyar grafikusok sorában, aki gyakran és mívesen készített színes nyomatokat több lemezről, illetve kőről.


Kompozíció: az ember tragédiája, 1973
rézkarc, akvatinta
280 × 170 mm

Volt egy érdekes formai újítása, amely - bár nem ő fedezte fel -
az ő tevékenysége nyomán terjedt el a magyar grafikában:
a megmaratott rézlemezt nem mélynyomó, hanem magasnyomó dúcként használva az eredeti kompozíció negatívját nyomtatta le; ezt az eljárást az eredeti mélynyomással keverten is használta. Tematikai érdeklődését általában irodalmi és történelmi élmények befolyásolták, sok illusztrációs ihletésű lapot is készített.



Enterieur I.
rézkarc
160 × 140 mm



Enterieur II.
rézkarc
160 × 150 mm



Emlék, 1979
rézkarc
300 × 180 mm



József Attila illusztráció
rézkarc
170 × 130 mm



Kövér Margó
rézkarc
230 × 200 mm



Szobabelső
rézkarc
165 × 125 mm


forrás: Artportal
Köszönet a képekért: axioart.hu

0 megjegyzés: