Kiállítás: Dürer - Fénybe metszett vonalak
a Bibliamúzeum Albrecht Dürer metszeteiből mutat be válogatást, Dürer – Fénybe metszett vonalak címmel. A kiállítótérben elhelyezett képek túlnyomó része bibliai eseményeket felelevenítő műalkotás, láthatjuk Ádámot és Évát, a Passió eseményének történeteit: Krisztus elfogatása, kihallgatása, elítélése, megostorozása és kereszthalála, de felbukkannak a kiállításban portrék, paraszti életképek is.
Thomas Emmerling magángyűjteménye
A művek Thomas Emmerling (Németország) magángyűjteményéből érkeztek Budapestre. Egy korábbi interjú során a műgyűjtő így vallott küldetéséről: „A gyűjtők alapvetően rejtőzködő típusok, néha azért, mert félnek a versenytől, máskor azért, mert a biztonsági kockázattól tartanak. Én úgy döntöttem, a nyilvánosság elé állok, mert vallom, a művészet mindenkié. Az a tapasztalatom, hogy amikor az emberek művészettel foglalkoznak, akár művelik, akár csak nézik, jó irányba változnak.”
A jelenlegi kiállításon 65 metszet látható, Albrecht Dürer után. A kollekció azokat a műveket tartalmazza, amelyeket Amand Durandt 1870 környékén nyomtatott az eredeti nyomódúcokról a Francia Nemzeti Könyvtárban, Párizsban.
A heliogravűrök
A Thomas Emmerling gyűjteményéből érkezett alkotások heliogravűrök: E. Mariot által föltalált mélynyomtatásos eljárás. Heliogravűr: kézi festékezésre és kézi sajtón való nyomtatásra szánt fotomechanikus úton készült mélynyomtató forma elkészítése. A róla való sokszorosítás, valamint a reprodukció maga is a heliogravűr nevet viseli. A heliogravűr az összes fotomechanikus sokszorosító eljárások közül a legnemesebb reprodukciókat adja. A nyomtatóforma előállításához polírozott rézlemezre, arra alkalmas szekrényben, finom aszfaltport rétegeznek, amelyet azután ráolvasztanak. A gyantaszemcsékkel borított rézlemezre diapozitívról másolt pigmentpapirost visznek át. A másolt képet meleg vízzel zselatinképre hívják elő. A zselatinképrelief megszáradása után az aszfaltszemcsék között lévő rézfölület maratásakor a vasklorid-oldatok áthatolásával szemben a vasklorid koncentrációjától és a zselatinréteg vastagságától és cserzettségétől függően, több-kevesebb ellenállást gyakorol. A szemcsék közötti rézfelületekhez a tónusértékektől függő mennyiségű vasklorid jut és ott ugyancsak a tónusértékeknek megfelelő térfogatú mélyedéseket hoz létre. Festékezéskor e mélyedéseket tamponok segítségével, melegítés által, megfelelően hígított kencés festékkel töltik ki.
Elérhetőség:
Bibliamúzeum
1092 Budapest, Ráday u. 28.
+36 1 218 0266/161
bibliamuzeum@bibliamuzeum.com
Megtekinthető:
2017. június 15 - szeptember 20.
Kép és szöveg forrása: http://www.bibliamuzeum.com/egyeb/durer-fenybe-metszett-vonalak/
Megtekinthető:
2017. június 15 - szeptember 20.
Kép és szöveg forrása: http://www.bibliamuzeum.com/egyeb/durer-fenybe-metszett-vonalak/
0 megjegyzés: