Rényi András: Rembrandt-rézkarcok
mítosz, szöveg, technika

rézkarc
366 × 258 mm
Rényi András előadássorozata mely Rembrandt bibliai témájú rézkarcait veszi górcső alá. Az ELTE Bölcsészkarán 2004-ben előadott teljes kurzus közül főleg a 6. rész érdemel figyelmet, melyben Csordás Zoltánnal együtt a rézkarc technológiájáról
volt szó.
A kurzus tartalma:
1. RÉSZ
a rézkarc mint intim művészet
a kép mérete
a szöveg eredete (Lázár története az evangéliumból)
a kinyilatkoztatás értelmezése
a Rembrandt rézkarcok mint olvasat
művészettörténeti példák a történet megjelenítésére
2. RÉSZ
Lázár feltámasztása
3. RÉSZ
Rembrandt 10 év után
a francia festmények befogadasa
a kepen megjelenő figurák és a néző kapcsolata
a légy a képen
a nézőt néző - megszólitó - figura a képen
adszorpcios technika vs retorikus mód
Jézus reflektált figurája
az előző óra - lázár feltámasztása - folytatása
a fényforrás és árnyékok
Repousoire motívum
Feszti-körkép
vacsora kenyértöréssel
a fény szerepe a rézkarcban
a rézkarc vs. festmény
1. RÉSZ
a rézkarc mint intim művészet
a kép mérete
a szöveg eredete (Lázár története az evangéliumból)
a kinyilatkoztatás értelmezése
a Rembrandt rézkarcok mint olvasat
művészettörténeti példák a történet megjelenítésére
2. RÉSZ
Lázár feltámasztása
3. RÉSZ
Rembrandt 10 év után
a francia festmények befogadasa
a kepen megjelenő figurák és a néző kapcsolata
a légy a képen
a nézőt néző - megszólitó - figura a képen
adszorpcios technika vs retorikus mód
Jézus reflektált figurája
az előző óra - lázár feltámasztása - folytatása
a fényforrás és árnyékok
Repousoire motívum
Feszti-körkép
vacsora kenyértöréssel
a fény szerepe a rézkarcban
a rézkarc vs. festmény
4. RÉSZ
németalföldi vs itáliai művészet
művészi médiumok médiumként felismerése
A képtárlátogató ember viselkedéséről
Jan van Eyck miniatürizálása
Vermeer technikája
a kép közelről és távolól
miért fotózunk?
az ábrázolt és a médium
a mikroszkóp és a távcső vs. festmények
A látás és a részletek
a médium és a tárgy megkülönböztethetősége
Frans Haas protrék
a rész és egész a képen
Rembradt: fa
Új technológia - hagyományos stílus
Péter és Pál a templom kapujában (Rembrandt rézkarc)
rézkarc vs ceruzarajz
satírozás
a médiumok saját ábrázolási logikáinak felismerése Rembrandtnál
kép a képben
lázár feltámasztása értelmezése
5. RÉSZ
1633 Rembrandt
festészet, rézkarc mint gazdasági vállalkozás
Rubens, Fosterman, Rembrandt, Goltius
kopisták (rézmetsző másolók) dolgai
freskó vázlat technológia
rézmetszet előrajzolás
a rézmetszők munkája
a rézmetszet és a festmény viszonya
a technikai sokszorosíthatóság kérdései
a médium transzparenciája
információ a képen vs. a kép látása
a művészettörténet közös nevezője - a stílus
Vasary
képpontok
a kép felbontása
a rézkarc mint durva raszter
6. RÉSZ
németalföldi vs itáliai művészet
művészi médiumok médiumként felismerése
A képtárlátogató ember viselkedéséről
Jan van Eyck miniatürizálása
Vermeer technikája
a kép közelről és távolól
miért fotózunk?
az ábrázolt és a médium
a mikroszkóp és a távcső vs. festmények
A látás és a részletek
a médium és a tárgy megkülönböztethetősége
Frans Haas protrék
a rész és egész a képen
Rembradt: fa
Új technológia - hagyományos stílus
Péter és Pál a templom kapujában (Rembrandt rézkarc)
rézkarc vs ceruzarajz
satírozás
a médiumok saját ábrázolási logikáinak felismerése Rembrandtnál
kép a képben
lázár feltámasztása értelmezése
5. RÉSZ
1633 Rembrandt
festészet, rézkarc mint gazdasági vállalkozás
Rubens, Fosterman, Rembrandt, Goltius
kopisták (rézmetsző másolók) dolgai
freskó vázlat technológia
rézmetszet előrajzolás
a rézmetszők munkája
a rézmetszet és a festmény viszonya
a technikai sokszorosíthatóság kérdései
a médium transzparenciája
információ a képen vs. a kép látása
a művészettörténet közös nevezője - a stílus
Vasary
képpontok
a kép felbontása
a rézkarc mint durva raszter
6. RÉSZ
a rézkarckészítés technológiája
technika
rézkarc
monotípia
rézmetszet
nyomatszám
rézkarc
monotípia
rézmetszet
nyomatszám
Forrás: eper.elte.hu
Egyszerű életünkben a szerelem nagyon sajátos szerepet játszik. Most már képesek vagyunk szerelmi életét egészségessé tenni, és nincs helye semmiféle bajnak. Mindez lehetséges az AGBAZARA TEMPLE OF SOLUTION segítségével. Segített varázsolni, amivel 48 órán belül visszahozta rég elveszett szeretőmet, aki elhagyott egy másik nőért. felveheti vele a kapcsolatot a ( peacefulhome1960@zohomail.com ) vagy a WhatsApp telefonszámon is ( +234 810 410 2662 ). és örökké boldog légy, mint most az ő tapasztalataival.
VálaszTörlés